Tema Pühadus Drikung Kyabgon Chetsang

Tema pühadus Drikung Kyabgon Chetsang on 37. drikung kagjü liini troonihoidja ja 7. Chetsang Rinpoche taassünd ja Avalokiteshvara kehastus. Drikung Kyabgon Chetsang, Konchok Tenzin Kunsang Thrinle Lhundrup, sündis aristokraatide Tsarongi perekonda Lhasas Tiibeti kalendri kuuenda kuu neljandal päeval tulekoera aastal 1946. See heaendeline päev tähistab Buddha Shakyamuni esimest dharmaratta pööramise aastapäeva Sarnathis. Lhasa Jo Khang'i templis juhtus Drikung Kyabgoni sündimise päeval samuti üks eriline sündmus. Tiibeti asevalitseja T.P. Tagdrag Rinpoche esitles Buddha Shakyamuni suure kuju laubale paigutatud teemantit, mis oli ostetud Tsarongi perekonnalt. Drikung Kyabgoni sündi ümbritsesid ka teised imelised sündmused. Drikung Kyabgoni ema oli tema raseduse ajal nägemus Rohelisest Tarast.
Praeguse Drikung Kyabgon Chetsangi taassünni kindlakstegemisel oli suur osa Drikungi regendil Tritsab Gyabra Rinpochel. Lhamo Latso püha järve pinnal nägi Tema Kõrgeauline kujutist majast koos kahe ülakorraga, võidulipu ning aia ja teeradadega tema ümber. Ta nägi kutsikat tiirlemas ümber võiduvimpli, mis andis kinnitust, et kehastus pidi olema sündinud koera aastal.
1950. aastal trooniti Drikung Kyabgon Rinpoche koolkonna peaks drikungi peakloostris Drikung Thilis. Noore troonihoidja hariduse eest vastutasid yongzin´id Tritsab Gyabra Rinpoche ja Ayang Thubten Rinpoche. Õpingud sisaldasid lugemist, kirjutamist, pähe õppimist, astroloogiat ja grammatikat. Vajalikud kagjü liini väepühitsused, ülekanded ja õpetused andsid Talle veel Bhalok Thupten Chordak Rinpoche, Lho Bongtrul Rinpoche ja Nyidzong Tripa.
Üheteistkümne aasta vanuselt andis Drikung Kyabgon 1956. ahvi aasta Suure Drikung Phowa ajal oma esimese avaliku õpetuse ja pikaealisuse väeülekande. Samal ajal alustas Ta oma filosoofiaõpinguid Nyima Changra kloostrikoolis, samas õppis ka neli aastat vanem Chungtsang Rinpoche.
Enne ja pärast Tiibeti ülestõusu 1959. aastal üritati mitu korda Chetsang Rinpoched ja Chutsang Rinpoched Tiibetist põgenema aidata. Kõik katsed nurjusid kloostri juhataja vastuseisu tõttu. 1956. aastal olid Drikung Kyabgoni perekond juba põgenenud Indiasse Hiina kommunistliku rez´iimi eest. 1959 sulges kommunistlik valitsus drikungi kloostrid ja Drikung Kyabgon pidi kloostrist lahkuma. Õnneks adopteeris teda tema endine õpetaja T.A. Tritsab Gyabra Rinpoche ja nad asusid Lhasasse elama. 1960. aastal võeti Drikung Kyabgon vastu Lhasa algkooli, mille kuueaastase õppeaja lõpetas kolme aastaga. 1964. aastal läks ta keskkooli, lemmikaladeks olid keeled ja sport. 1966. aastal algas kultuurirevolutsioon, koolid suleti ja valitses üleüldine kaos. 1969 aastal määrati ta maale töölaagrisse, kus tööpäevad kestsid 15 tundi.
Peale mitmeaastast plaanimist leidis Drikung Kyabgon lõpuks võimaluse põgeneda ja 1975. aastal jõudis ta üksinda Tiibeti-Nepaali piirile.
Peagi jõudis ta Dharamsala'sse Indias, kus Drikung Kyabgon oli audientsil Tema Pühaduse 14. Dalai Lama juures. Toimus ametlik tseremoonia, kus Drikung Kyabgon trooniti uuesti drikungi pealaamaks. Kolm kuud hiljem läks Drikung Kyabgon oma vanemate juurde Ameerika Ühendriikidesse, kes olid sinna vahepeal emigreerunud. Ta kohtus oma perekonnaga peale 18 lahusolekuaastat. Ühendriikidesse jäi ta kaheks ja pooleks aastaks. Selle aja jooksul osales Texase osariigis neljakuulistel inglise keele intensiivkursustel ja lõpetas täiskasvanute täiendkoolituse. Peale kooli töötas Ta poole kohaga Mac Donald'sis. Kodus uuris ta drikungi koolkonna ajalugu. Peagi hakati teda Indiasse tagasi kutsuma.

Kuigi Drikung Kyabgon oli elanud "tavalist elu" erinevates maades, pidas Ta üle 18 aastat rangelt kinni oma mungatõotustest. 1978. aastal otsustas Ta minna tagasi Indiasse ning jätkata kloostri peana. Ta võttis vastu teenistuskoha Ladakhis Lehi lähedal asuvas Phiyangi kloostris. Enamuse oma ajast tegeles ta religioossete õpingutega. Drikung Kyabgon tegi Lamayuru kloostris läbi kolme aastase eralduslaagri ritriidimeistri Kyunga Sodpa Gyatso juhendamisel. 1985.aastal võttis Drikung Kyabgon Bodhgayas Kalachakra pühitsuse ajal T.P.-lt 14. Dalai Lamalt vastu täieliku munga ordinatsiooni. Drikung Kyabgon on saanud õpetusi ja väepühitsusi paljudelt kõrgelt teostunud laamadelt ja erinevate koolkondade Rinpochedelt.
Tema Pühaduselt 14. Dalai Lamalt on ta saanud Chakrasamvara, Kalachakra ning Yamantaka pühitsused ning õpetused, T.P.16. Karmapalt on ta vastu võtnud Kuus Naropa joogat ja Milarepa väepühitsuse. T.P.Taklung Shabdrung Rinpochelt taklung kagjü õpetused ja T.P. Taklung Tsetrul andis Põhja Varandused. Drikung Kyabgon peab Dilgo Khyentse Rinpoched oma tähtsaimaks õpetajaks, temalt sai Ta Dam-Ngak-Dzo'i (tiibeti budismi kaheksa kooli õpetused), Nyingting-Yashi'i (kõrgemad dzogcheni õpetused). Jamgon Kongtrul teosed Gyachen-Kadzo ning suulised kagjü ülekanded Gyu-Sangwa-Nyingpo. Ta on õppinud budistlikku filosoofiat Khenpo Noryangilt drupka kagjü peakloostri juhilt Buthanis: Shantideva Bodhicharyavatara, Chandrakirti Madhyamakavatara ja Uttara Tantra. T.A. Garchen Triptrul Rinpochelt ja joogilt Druwang Konchok Norbult on ta saanud mõningad ülitähtsad drikung kagyu pühitsused ning Mahamudra õpetused.
Drikung Kyabgon on rajanud Jangchublingi 1985. aastal Drikung Kagyu Instituudi, kui kloostri ja õppeasutuse. Viimase projekti on Drikung Kyabgon määratlenud kui “Arvutiraamatukogu” (Computer Library), kuhu kogutakse süstemaatiliselt dokumentaalseid materjale Himaalaja inimeste eluviisidest, filosoofiast ning religioonist. Samuti asub läheduses eralduslaagri keskus, kus dharma teel edasijõudnud saavad läbida traditsioonilise kolmeaastase eralduslaagri..
T.P. Drikung Kyabgon resideerub praegu peamiselt Jangchub Lingis Dehra Dunis Põhja-Indias aadressiga : Drikung Kagyu Institute, P.O. Box 48, Sahastradhara Road, Dehra Dun, U.P. India 248001.

Tema Pühadus Drikung Kyabgon Chungtsang Rinpoche

Auväärse Jigten Sumgoni poolt rajatud tiibeti budismi drikung kagyu koolkond kuulus alguses ühele kuulsale tiibeti Miu Dhondruki klannile, Kyura perekonnale. Pärast Kyura perekonna hääbumist võtsid Konchoki klanni kaks venda, vanem- tuntud kui Drikung Kyabgon Chetsang (1590-1654), ja tema noorem vend Kunkyen Rigzin Chokyi Drakpa (1595-1664), keda tuntakse kui Drikung Kyabgon Chungtsang Konchok Tenzin Chokyi Nangwa Rinchen Tenpa Gyaltsenina, üle drikung kagyu koolkonna juhtimise. Selline kahe liinihoidjaga juhtimise tava on kestnud drikung kagyus katkematult tänapäevani.
Praegune 36. Drikung Kyabgon Chungtsang Konchok Tenzin Chokyi Nangwa (1942) asub Tiibetis.
Drikung Kyabgon Chungtsang Rinpoche esimene kehastus sündis 1595. aastal . Praegune Drikung Kyabgon Chungtsang Rinpoche (Konchok Tenzin Chokyi Nangwa) 8. taaskehastus sündis 1942. aastal Tiibetis, Tiibeti kuningate liini hästituntud Lhagyari perekonnas.
Tema Pühadus krooniti ja asus troonile Drikung Thil’is 1946. aastal nelja aasta vanuselt. Kyabgon Chungtsang võttis vastu kõik kagyu õpetuste pühitsused ja suulised väeülekanded. Tema Pühadus vangistati hiinlaste poolt 1959 viieteistkümneks aastaks. 1980. aastal lubati Tema Pühadusel siiski külastada palverännakuks Indiat. 1992. aastal avanes tal veelkord võimalus käia JangchubLingis Drikung Kagjü Instituudi avamisel. Selle külastuse ajal andis Tema Pühadus rahvale palju õpetusi ning pühitsusi.
Käesoleval ajal elab Tema Pühadus Drikung Kyabgon Chungtsang Rinpoche Lhasas Tiibetis.

Tema Eminents VIII Garchen Triptül Rinpoche

T.E. VIII Garchen Rinpoche on üks tähtsamaid drikung kagjü koolkonna meistreid, keda tunti 13.sajandil siddha Gar Chodingpa´na, kes oli drikung kagjü koolkonna rajaja Kyobpa Jigten Sumgöni lemmikõpilane. Muistses Indias oli ta legendaarse mahasiddha Aryadeva ümbersünd ning Tiibetis 7. sajandil elanud Tiibeti kuulsa dharma-kuninga Songtsen Gampo minister Lonpo Gar´ ümbersünd.
Ülimalt Auväärse Garchen Rinpoche taaskehastus ilmus 1936. aastal Nangchenis Khamis Ida-Tiibetis. Nangcheni kuningas võttis enesele iskliku vastutuse leidmaks VII Gar Tinley Yonkyabi ümbersündi. Seitsme aastaselt toodi Garchen Rinpoche Lho Miyal kloostrisse, kus ta tundis ära oma endised pidulikud rõivad ning teised tseremoniaalsed esemed. Ühes ruumis pidi ta teiste kujude hulgast tundma ära oma laama. Ta osutas drikungi liini rajaja Jigten Sumgöni kujule ning kinnitas oma taassünni autentsust ütlusega: ”Tema on minu laama." Garchen Rinpoche krooniti Tema Pühaduse Drikung Kyabgöni Zhiwe Lodro poolt.
Alates üheteistkümnendast eluaastast kuni kahekümnekahe eluaastani elas ja juhtis ta Lho Miyali kloostrit.
Siddha Chime Dorje ja Lho Thubten Nyingpo Rinpoche juhendamisel võttis Garchen Rinpoche vastu ngöndro, viieosalise Mahamudra ning Naropa Kuue Jooga juhised. Peagi läks ta kolmeaastasesse eralduslaagrisse. Kahekümne kahe aastaselt, peale kahe ja poole aastast eralduslaagrit, vangistati ta Hiina kultuurirevolutsiooni keerises kahekümneks aastaks. Sunnitöölaagris viibimise ajal sai Garchen Rinpoche oma juurelaamalt Nyingma Khenpo Munselilt kõik dzogcheni õpetused ning meditatsiooni juhised. Rasketes oludes õnnestus Garchen Rinpochel õpetused ka teostada. Õpetaja oli sügavalt liigutatud Garchen Rinpoche edust ja tunnistas, et tegemist on väga erilise bodhisattva kehastusega.
Alates 1979. aastast peale vanglast vabanemist on T.E.VIII Garchen Triptül Rinpoche kandnud hoolt oma kloostri käekäigu eest Ida-Tiibetis. Praegu on tal käsil Gar kloostri-kolledzi ja nomaadide lastele kahe kooli edendamine. Samuti on ta dharmakeskuste looja läänes. Rinpoche on asutaja ja vaimne juht Ühendriikides Garcheni Budistlikule Instituudile (Chino Valley, Arizona), Drikungi Mahayana Keskusele North Potomacis (Maryland), Gar Drolma Cholingile Daytonis (Ohio) ning Saksamaa Garcheni Dharma Instituudile (Münchenis), Palden Dharma Tare Lingile (Staufenbergis) ning keskustele Malaisias.
Viimastel aastatel on Garchen Rinpoche enda õlule võtnud vastutuse ehitada üles kõik Ida-Tiibeti drikung kagjü kloostrid, samaaegselt ihu ning hingega jagades liini õpetusi kõikidele huvilistele. Grachen Rinpoche andnud Yamantaka pühitsuse ja ülekande ehk lungi Tema Pühadusele Drikung Kyabgönile Chetsang Rinpochele ning koostanud Talle pika eluea palve. T.P. Drikung Kyabgön Chetsang Rinpoche tunnistab Garchen Rinpoched kui praeguse aja suurt drikung kagjü joogit.
Tema Eminents VIII Garchen Triptül Rinpoche on kõigi inimeste suhtes väga heatahtlik ja taktitundeline. Tema viis õpetusi edasi anda on inspireeriv ja värske. Tema nõuanded alkoholi-, tubaka- ja mängusõltlastele on olnud väga tulemusrikkad. Oma loomusele omaselt tegutseb ta ainult teiste hüvanguks ning on teeninud sellega avalikkuse suure lugupidamise. Tänapäeval on harukordne kohtuda tõelise bodhisattva ja buddhaga. Garchen Rinpoche kingib selleks võimaluse.

Auväärne Khenchen Konchok Gyaltsen Rinpoche

Tsari küla ja seda ümbritsevad alad kuuluvad Tiibetis pühamate paikade hulka. Kõige Auväärsem Khenchen Rinpoche Konchog Gyaltsen sündis 1946. aasta kevadel ning veetis oma noorusaastad Tsaris. Poliitiliste sündmuste tõttu lahkus Khenpo Rinpoche koos perega Tiibetist Indiasse 1959. aastal. Perekond asus Darjeelingi, kus Rinpoche alutas oma haridusteed. Juba nooorena oli ta suurepärane ning pühendunud õpilane ning lõpetas keskkooli õpingud normaalajast kiiremini.
Samaaegselt avati Varanasis uus ülikool- Kõrgemate Tiibeti Õpingute Keskinstituut (Central Institute of Higher Tibetan Studies). Soovist olla esimeste tudengite hulgas reisis Khenchen Rinpoche 1967. aasta oktoobris Varanasi, kus ta üheksa aastat kestavate õpingute ajal õppis teiste distsipliinide seas Madhyamikat, Abhidharmat, Vinayat, Abhisamayalankarat ja Uttaratantrat, aga samuti ka ajalugu, loogikat ning tiibeti keele grammatikat. 1968. aasta alguses oli tal suur õnn saada suurelt Kalu Rinpochelt täielik munga ordinatsioon ning peale instituudi lõpetamist sai ta 16.-lt Gyalwa Karmapalt Mahamudra laulude Kaheksa Kalliskivi õpetused India mahasiddhade järgi.
Pikkade õpingute lõppedes Varanasis soovis Khenchen Rinpoche edasi süvendada oma Dharma teadmisi. Innukalt võttis ta vastu õpetusi ja juhiseid suurtelt budistlikelt meisitritelt. Üheks selliseks oli Auväärne Khunu Lama Rinpoche, kellega koos Khenchen Rinpoche õppis Gampopa kahte tööd: Vabastamise Kalliskiviehe ja Oivalise Tee Väärisvanik. Rinpoche õpingud Auväärse Khunu Lamaga sisaldasid samuti Mahamudrat ning paljusid Milarepa laule.
Kõikidest oma õpingutest leidis khenpo eriti innustava olevat Vabastamise Kalliskiviehte teksti. Lord Gampopa on seal esitanud õpetused selgel ja süsteemsel viisil, mis on ka algajatele arusaadavad. Samas on see töö sedavõrd sügava sisuga, et ka edasijõudnud õpetlased ja harjutajad õpivad seda ikka ja lälle uuesti. Ta on korduvalt lausunud: “Igaüks kes tunneb hästi Kalliskivi Ornamenti, võib ütelda, et ta tõesti mõistab budismi."
Teoreetilise mõistmise ja meditatsiooni kogemuse vahelise tasakaalu leidmiseks läks Khenchen Rinpoche valgustunud meistri Khyunga Rinpoche juhendamisel 1978. aastal kolmeaastasesse eralduslaagrisse. Selle aja jooksul oli tal võimalus süvendada ja täiustada oma arusaamasid Mahamudra Viieosalisest Teest (The Five-fold Path of Mahamudra) ning Isand Jigten Sumgoni Gong Chik tekstist. Samuti sai ta paljusid väeülekandeid.
1985. aastal reisis Khenchen Rinpoche Drikung Kagyu liini peakloostrisse Drikung Thili Tiibetis, kus ta sai pühitsusi, Mahamudra ja Naropa Kuue jooga juhiseid auväärselt Pachung Rinpochelt.
1982. külastas Khenchen Rinpoche paljude praktiseerijate palvel ja karma jõul Ameerika Ühendriike, kus aasta hiljem rajati Washington DC-s Tiibeti Meditatsiooni Keskus. Selle hea asukoht on saanud arvukate õpetuste, harjutuste, eralduslaagrite ning tseremooniate paigaks. 1984. aasta septembris ja 1987. sai see Keskus õnnistatud Tema Pühaduse Dalai Lama külastuste ning õpetustega. Keskust külastas 1987.aasta lõpul Khenchen Rinpoche ning keskuse ühiste jõupingutuste tulemusena ka Drikung Kyabgon Chetsang Rinpoche, mil paljude osariikide inimestel oli võimalus nautida Tema õpetusi ja kohalviibimist.
Soovist viia Dharma õpetused nii paljude inimesteni kui võimalik, on Khenchen Rinpoche avastanud meedia võimalused. Ta on esinenud televisioonis ja külaline paljudes raadiosaadetes, pidanud loenguid paljudes kolledzites ning ülikoolides, avaldanud artikleid arvukates ajalehtedes. Aasatel 1983-1990 tõlkis Khenchen Rinpoche inglise keelde olulised drikung kagyu harjutused, mantrad ja ajalood. Tema poolt on käsitsi ümber kirjutatud kõik algtekstid: Achi Chokyi Drolma, Amitabha, Bodhicitta, Chakrasamvara, Chod, täielik ngöndro, Viieosaline Mahamudra, neljaosaline gurujooga, Roheline Tara, Lama Chopa ja tsok, Mahakala, mandala ohverdus, Manjushri, meditsiini buda, Milarepa gurujooga, Nyung Ne, Rahumeelne Guru Padmasambhava, Phowa, Varjupaik, Chenrezig, Vajrapani, Vajrasattva, Vajrayogini ja Valge Tara. Illusoorse Keha õpetused, Palve Tarale, Heategudeja Õnne Varakamber, Silmade avanemise Tähendusrikkus ja palju teisi palveid. See hindamatu töö on kujundanud hädavajaliku vundamendi, millest lähtuvalt saab buddha dharmat õpetada ning harjutada. Khenchen Rinpoche ja Tiibeti Meditatsiooni Keskus kolisid 1991.novembris Frederick´ Marylandi osariigis. Keskus asub metsases riigipargis.

Viimastel aastatel veedab Khenchen Rinpoche suuresti oma aega reisides, andes õpetusi ning juhtides eralduslaagreid. Ta on rajanud keskusi Ühendriikides ja Tšiilis, sageli külastab ta ka Euroopat, eriti Saksamaad ning Austriat, samuti Kagu-Aasiat.
Möödunud aastal õpetas ta Drikung Kagyu Instituudis Dehra Dunis Indias munkadele ning nunnadele Gong Chik’i . Tiibeti Meditatsiooni Keskuse teksti projekti rahalise toetuse raames korraldas Rinpoche 1200 teksti koopiate trükkimise ning levitamise India, Nepaali ja Tiibeti munkadele, nunnadele ning kloostritele.
Rinpoche püüdleb järjekindlalt avalikkusele oluliste tekstide kättesaadavuse suunas ning edastab oma õpilastele põhjalikke ning südstemaatilist Dharma koolitust.
Olles väga liigutatud suurtelt meistritelt otseselt tulevatest sõnadest, peab Rinpoche oluliseks, et need samad sõnad saavad edasi antud rikkumata või muutmata kujul. Seetõttu vaatab Rinpoche tekstide tõlkimisel need läbi sõna-sõnalt neli korda, mõnikord veetes tunni või rohkem mõne üksiku fraasi või lause juures. Ta loodab siiralt, et tulemus innustab ka teisi.

Tema Eminents Thritsab Gyabra Rinpotše

Tema eminents Thritsab Gyabra Rinpotše on Drikung Kagyu teise troonihoidja Khenchen Tsultrim Dorje (1154-1221) ümberkehastus. Khenchen Tsultrim Dorje sai juba väga noores eas pühitsuse, neljakümne kuue aastaselt reisis ta Drikung Thili kloostrisse, et avaldada austust Jigten Sumgönile. Isand Jigten Sumgöniga kohtudes tundis ta otsekohe tugevat sidet. Sellest ajast jäi ta Isand Jigten Sumgöni kõrvale, sai temalt kõik tähtsamad õpetused ning jõudis lõpuks virgumisele.

Tema Eminents Thritsab Rinpotše eelmine kehastus Gyabra Thubten (1921-1979) oli eelmise Tema Pühadus Drikung Kyabgon Chetsang Rinpotše ja Tema Pühadus Drikung Chungtsang Rinpotše südameõpilane. Pärast mõlema Pühaduse lahkumist siit ilmast sai temast tiibeti budismi drikung kagyu liini juht. Pärast kahe praeguse Pühaduse tunnistamist võttis ta enda kanda vastutuse neile hariduse andmise eest. Thritsab Rinpotše andis kahele ümbersündinud Pühadusele ja teistele laamadele edasi ka kõik drikungi liini õpetused ja väeülekanded. Drikungi liinis võib Tema Eminents Thritsab Rinpotšed pidada üheks eriti tähelepanuväärse panuse andnud õpetajaks.

Praegune Thritsab Rinpotše seitsmes ümberkehastus sündis Indias 1981. aastal. Tema Pühadus Chetsang Rinpotše tunnistas tema ümberkehastuse 1986. aastal õigeks ja ta pühitseti ametlikult troonihoidjaks 1990. aastal. Mineviku suuri meistreid järgides viibis ta kolmeaastases eralduses ajavahemikus 1996 –1999 kõrgelt hinnatud ritriidimeistrite Gelong Yeshe ja Tema Eminents Drubwang Rinpotše (mõlemad Vajradhara Pachung Rinpotše õpilased) juhatusel, selleks et tuua kasu kõigile tajuvatele olenditele. Rinpotše sai 2001. aastal täieliku mungapühitsuse Tema Pühadus Chetsang Rinpotše ning teiste khenpode ja meistrite juuresolekul. Samal aastal kuulutas Tema Pühadus Chetsang Rinpotše, et Tema Eminents Thritsab Rinpotše hakkab teda edaspidi esindama kõigis drikung kagyu liini asjades.

Rinpotše on asunud täitma pealaama kohustusi mitmes kloostris, aga ta reisib regulaarselt ka erinevates riikides ja annab õpetusi drikung kagyu praktiseerijatele. 2005. aasta suvel andis Rinpotše õpetusi ulatuslikul reisil mööda Ameerika Ühendriike. Viimased kaks aastat on Rinpotše käinud igal suvel õpetusi andmas ka Euroopas.

Khenpo Konchok Tamphel

Konchok Tamphel sündis Ladakis Tingmosgangi külas 1975.aastal. Üheksa aastaselt sai temast noviits munk Lamayuru (Yungdrung Tharpa Ling) kloostris, kus ta omandas dharma alghariduse. 1987.aastal läks Konchok Tamphel õppima Drikung Kagyu Intituuti Dehraduni, üheksa aasta jooksul tutvus ta põhjalikult Nalanda meistrite teostega ja drikung kagyu põhitekstidega nagu Gong Chik, Mahajaana suutrate süda jne. khenpo Togdol Rinpoche, khenpo Könchog Mönlam, khenpo Könchog Tashi ja Khenchen Könchog Gyaltsen Rinpoche juhatusel. Selle pikaajalise budistliku filosoofia stuudiumi lõpus 1995. aastal sai Konchok Tamphel khenpo ehk budistliku õpetlase acharya tiitli, mis võrdub sisuliselt kaasaegse doktori kraadiga.

Peale Drikung Kagyu Instituudi õpingute lõpetamist 1996 aastal, reisis Khenpo Tamphel tõlgina koos drikungi pealaama Kyabgon Chetsang Rinpochega Euroopas ja Kagu-Aasias. Iseseisvalt on khenpo Tamphel olnud kutsutud Malaisiasse, Singapuri, Põhja-Ameerikasse, Eestisse ja Lätti.

Vahepealsetel aastatel läbis ta üheaastase inglise-tiibeti tõlkekoolituse Dharamsalas ja õppis ühe aasta tulevikubuda Maitreya töid Dzongsari Instituudis. Praegu on khenpo Tamphel õpetlane Drikung Kagyu Instituudi juures Songtseni raamatukogus Indias. Ta tõlgib haruldasi drikungi tekste inglise keelde.


 

Khenpo Konchok Tashi Rinpoche

Khenpo Konchok Tashi Rinpoche sündis 1963. aastal Ladakhis ning ta pühitseti 9-aastaselt mungaks Lamayuru kloostris. Budistlike rituaalide ja palvete kõrval sai ta tugeva koolituse ka budistliku filosoofia alal, juhendajaks sellised khenpod nagu Khenchen Thupten ja Khenchen Kunga Wangchuk. Pärast khenpo ehk õpetlase tiitli omandamist õpetas ta üksteist aastat Drikung Kagjü Instituudis Dehradunis ja oli kloostriülemana ametis. Paljud tema õpilased tollest ajast on nüüdseks khenpode või meditatsioonimeistritena tegevusse asunud ja annavad edasi oma teadmisi paljudes maades. Dehradunis viibimise aastatel õppis ta süvendatult Gong-chik ja Džigten Sumgöni teisi õpetusi Drubwang Rinpoche käe all. Khenpo Tashi oli lahkunud joogi Drubwang Rinpoche väga lähedane õpilane, neil olevat olnud eriline karmiline side. Drubwang tunnustas Tashi teostust ja ütles:“Mina olen kõik sidemed sansaraga läbi lõiganud. Nüüd on sinu ülesanne, kõik need teadmised vajajatele edasi anda.“ ning kinkis talle usalduse märgiks oma palveveski. 2001. aastal Drubwang Rinpoche juhendamisel läbis ta range Mahamudra ja kuue Naropa jooga ritriidi Tatopanis Nepaalis. Järgmised kolm aastat jätkas ta pühendunult ritriiti Nyanyonis Lapchis, joogi Milarepa salajases kohas. 1994. aastal sai khenpo Tashi viieosalise Mahamudra ja idamipraktika juhised ja pühitsused otse T.P. Drikung Kyabgön Chetsangilt. T.P. Drikung Kyabgön Chetsangi õnnistusel on Khenpo Tashi praegu pearitriidimeister Almora eralduslaagris. Loomult tagasihoidlik ja heatahtlik Khenpo Tashi on oma õpilaste poolt eriti hinnatud õpetuste selge ja tabava esitamise poolest. Lisaks on tal märkimisväärsed teadmised filosoofias, tiibeti astroloogias ning tugev anne ennustada. Tänapäeval elab Tashi Rinpoche põhiliselt Mustangi koobastes Nepaalis.



 

Auväärne Nubpa Rinpoche

Kaheteistkümnes Nubpa Tulku Konchok Tenzin Rinpoche on Drikung Kagyü koolkonna rajaja Džigten Sumgöni asutatud Drikung Thili kloostri ühe vaimse meistri Nangso Lhoponi ümbersünd. Seda tunnistas 34. Drikungi troonihoidja Tema Pühadus Shewae Lodro (1874-1945) juba siis, kui Rinpoche oli alles emaüsas. Rinpoche trooniti viieaastaselt ja kuueaastaselt alustas ta õpinguid. Ta õppis tiibeti budistlikke tekste ja rituaale oma õpetaja Pasangi käe all kuni 14. eluaastani. 15-aastaselt astus ta Sun-ray Garden Instituuti (Nyichang Shedra, mis asub Drikung Thili kloostri lähedal), kus ta õppis kõrgemat budistlikku filosoofiat ja tantristlikke praktikaid.
Nubpa Rinpoche on saanud kõik Drikungi dharmakaitsjate pühitsused, ülekanded ja õpetused Kõrgeauliselt Lho Drongtul Rinpochelt. Ta on saanud täielikult viiekümne kagjü koolkonna õpetuse pühitsuse – “Kagyü Õpetuste Aarete Kogu”,  termaleidja Gjalwang Rinchen Phuntsoki Jangzab Õpetuste Kogu ja Yamantaka pühitsused Kõrgeauliselt Tritsab Rinpochelt, samuti Nyingma koolkonna õpetuste kogud eelmiselt Kõrgeauliselt Nyizong Tripa Rinpochelt.

1959. aastast alates omandas Rinpoche hiina keele. Tiibetis elus toimunud muutuste tõttu tegeles ta 1966. aastast alates põllumajandusega. 1974. aastal tuli ta tagasi Lhasasse ja töötas müürsepana (kiviraidurina). 1979.aastal jätkas ta oma akadeemilist karjääri ajakirja “Tiibeti budistlik assotsiatsioon” toimetajana. 1989. aastal astus ta 10. Panchen Laama toetusel Pekingi Kõrgemasse Budistlikku Kolledžisse ja lõpetas selle akadeemilise kraadiga.
   Rinpoche hindab väga kõrgelt saadud budistlikke õpetusi, samuti suulisi ülekandeid, mis ta sai Pachung Vajradharalt, Khenchen Jigmey Phuntsokilt, Gyendun Gyatsolt ja teistelt.
   1992. aastal tuli ta Indiasse oma juurelaama Tema Pühaduse Drikung Kyabgon Trinle Lhundrupi teenistusse. Sel ajal vastutas Nubpa Rinpoche 24. Drikungi troonihoidja Tema Pühaduse Kunkhen Ringzen Chödraki (1595-1659) suuliste juhiste (Kabum) transkriptsioonide 15- köitelise kompendiumi väljaandmise eest. Rinpoche on saanud palju ehedaid õpetusi ja suulisi ülekandeid nii praegu elavate kui parinirvaanasse lahkunud meistritelt.
   Sellest ajast saadik on Rinpoche igal võimalused viinud läbi ritriite Lapchis, auväärse joogi Milarepa kõige pühamas paigas Nepaalis. Viimati naases ta sealt 6 kuud tagasi. Tema juhendamisel on Lapchi pühasse paika pikaajalisele ritriidile kogunenud üle 30 pühendunu. Rinpoche elab praegu Rinchen Lingi nimelises kloostris, mis 2009. aastal novembris avati Kathmandus ning mille asutamisest Rinpoche aktiivselt osa võttis. 

Nubpa Rinpochega on Eesti Drikungi Keskusel väga eriline side. Nimelt külastas Rinpoche teadaolevalt esimese budistliku mungana Eestit 1991. aastal ning kuna ta oli juhtumisi drikungi koolkonnaga seotud, sai sellest ka üks Drikung Kagyu Ratna Shri Keskuse asutamise põhjus. Rinpoche kontakti oli budismihuviline Peeter Vähi saanud ühel ansambel "Vitamiin" kontsertturneel, kui ta oli ühele hiinlannale rääkinud oma budismihuvist ja budismiga tegelemise vähestest võimalustest Eestis. Nubpa Rinpoche saabuski 1991. aastal ja andis seletusi phowa kohta.
Nubpa Rinpoched iseloomustab eelkõige tema silmatorkav tagasihoidlikkus, lihtsus, vaikne heatahtlikkus, sügav õpetatus ja eriline sisemine sära. Meil on väga hea meel teda taas Eestis vastu võtta. Rinpochele on südamelähedaseimaks teemaks Bodhichitta. 

Khenpo Rangdol

Khenpo Rangdol on sündinud 1975. aastal Ladakhis ja pühitseti juba väga noorelt mungaks Lamayuru kloostris. Tänu oma andele ja õppimisvõimele soovitati tal jätkata õpinguid Drikung Kagjü Instituudis Dehra Dunis Indias. 9 aastat kestnud õpingute jooksul hinnati tema vaimseid omadusi väga kõrgelt. Tema õpingud hõlmasid tervet Tripitaka tekstikogu, Gongchik’i ja kagyü liini õpetuste kogu. 1998. aastal omistas Tema Pühadus Drikung Kyabgon Chetsang talle khenpo tiitli. 2001. aastal määrati ta Drikung Kagjü Instituudi juhatajaks, olles kõige noorem khenpo, kellele selline tunnustus on osaks saanud.

Lisaks silmapaistvatele õpetajavõimetele on ta läbi teinud ka üheaastase eraldatuse.

 

   
   
 

 

 

 
  Ajalugu  
 
   
   
   
                      ©2008 Drikung Kagyu Ratna Shri Keskus, All Rights Reserved